Kadın Sağlığı Yaş Haritası

Sağlık bilgileri yazılarımıza Kadın Sağlığı Yaş Haritası ile devam ediyor. Uzmanlar Kadın Sağlığı Yaş Haritası ile ilgili bir araştırma yaptı. İşte sonuçlar ve bunlara karşı alabileceğiniz önlemler;

30 Yaşlarda Kadın Sağlığında Görünen Rahatsızlıklar

Cilt: Cilt hücreleri üreme hızını yavaş yavaş yitirir. Buda cilt donuklaşmasına neden olur. Çizgiler yavaş yavaş kendini gösterir. Cilde peeling uygulaması yeni hücre üretimine katkıda bulunur. Güneş koruyucusu kullanmaya başlamanız gerekir.

Kalp Karaciğer: Damarlar ve ciğerler elastikiyetini kaybetmeye başlar. Bunun için yapacağını ilk önlem sigara kullanıyorsanız hemen bu kötü alışkanlığınızı bırakarak doktorunuzun sizler için belirlediği spor aktivitelerine başlayın.

Kemik, kas ve eklemler: Kas ve kemik kaybı 30 ‘lu yaşta başlar. Doktorunuza ne kadar kalsiyum ve D vitamini almanız gerektiğini sorun. Haftada 3 kez yapılacak egzersiz kayıplara iyi gelir.

Vücut şekli: Bu yaşlarda metabolizma yüzde 2 oranında yavaşlamaya başlamaktadır. Kilo almamaya dikkat etmeniz lazım. Yağlı yemeklerden uzak durmaya başlamanın zamanı.

Gögüs sağlığı: Her 9 kadından biri gögüs kanserine yakalanmaktadır. Bilinçli olarak her ay kendi kendinize muayene yapmaya ve 35 yaşın-dan sonra da mamogram çektirmeye başlamanız lazım. Bu yaşta ileriki yıllarda kalp, felç, kanser gibi hastalıklara yakalanmamak için sigara içmeyin, spor yapın ve yediklerinize dikkat edin.

40 Yaşlarda Kadın Sağlığında Görünen Rahatsızlıklar

Cilt: Menapoz yaklaştıkça koruyucu renk ve hücreler daha da çok azalacaktır.Bu da cilt kanseri riskini azaltır. Şüphelendiğiniz benleri doktorunuza gösterin.

Kalp Karaciğer: Menapozla birlikte kolesterolde yükselme görülür. Diyet, yağsız yiyecekler, spor ve sigaradan uzak durun.

Duyular: 40′lı yaşlarda koku alma duyusunda azalma yaşanmaktadır. Ayrıca gözlerde fokus kaybı, lens elastikiyetinin azalmasından dolayı da okuma zorlukları başlar.

Vücut şekli: Menapoz yaklaşırken kilolar da kalçalardan mide, gögüs ve omuz bölgesine çıkar. Bu problemi yine dengeli beslenme ve spor ile kontrol edebilirsiniz.

Kemikler, kas, eklemler: Estrojen seviyeleri menapoza yaklaşırken düşer. Bu düşüş kemik hızı erimesini artırır. Bu dönemde kalsiyum almanız ve doktorunuzla estorojen konusunda konuşmanız gerekir.

50 Yaşlarda Kadın Sağlığında Görünen Rahatsızlıklar

Kalp, akciğer: Yüksek tansiyon genellikle bu yaşta ortaya çıkmaktadır. Doktorunuzun belirleyeceği şekilde spor yapmalı ve zararlı alışkanlıklarınızdan (alkol, sigara vb.) uzak durmalısınız.

Cilt: Deri 50 yaşlarda kurur, pul pul olur. Bunun nedeni yağ bezleri daha az çalışmasıdır. Doktorlar, bu yaşlarda cildi nemlendirirken vazelin bazlı kremleri tercih etmenizi üre, laktik asit içeren kremlerden uzak durmanızı tavsiye ediyorlar.

Kaş, eklem, kemikler: Kemik, kas ve eklemlere özel ilgi göstermeniz ve spordan önce ısınma hareketlerine önem vermeniz gerekiyor.

Vücut şekli: Metabolizma yavaşlamaya devam ettiği için yağlanma oranı fazlalaşır. Kas yapıcı, kalori yakıcı ve metabolizmayı hızlandırıcı spor ve düşük kalorili beslenme alışkanlığı edinmeniz gerekir.

Diğer Sağlık Bilgileri

Yorum Yaz