Hamilelikte Egzersiz Hareketleri

Sağlığımız için Egzersiz hareketleri önem teşkil etmektedir.  Bu durum hamile bayanlar için de böyledir. Hamilelik Egzersiz hareketlerinin önemi şu şekilde sıralanmaktadır;

  • Bacak kramplarının çoğalmasını engel olmaktadır.
  • Sırt ve diğer hamilelik ağrılarını çoğalmasını engelleyerek azaltır.
  • Vücut ağırlığınızın gereğinden fazla artmasını engeller.
  • Hamileliğin ve doğumun rahat geçmesini sağlamaktadır.
  • Çocuğunuz içinde yaşayacağı kapsülün genişlemesini sağlamaktadır.
  • Doğumdan sonra normale dönüşü hızlandırır.


Hamilelikte Egzersiz Hareketleri doktor onayı alınarak yapılması gerekmektedir. Egzersiz sırasında dikkat edilecek noktalar ise şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Bedensel egzersiz düzenli olarak yapılmalıdır. Bir hafta 3 gün, diğer hafta 1 gün egzersiz yapılarak fizyolojik yarar sağlamak mümkün değildir.
  • Haftada 4 gün egzersiz yapılması gerekir.
  • Eğer doktor tarafından hamileliğin riskli olduğu söylenirse doktor izin verene kadar egzersiz yapılmamalıdır.
  • Egzersiz sırasında belirlenecek en yüksek nabız sayınız hiçbir zaman aşılmamalıdır.
  • Gövdenin öne ve arkaya eğilmesi engellenmeli, karın bölgesine baskı uygulanmamalıdır.
  • Hamile kadının daha fazla oksijene ihtiyacı olduğundan yoğun egzersizlerden kaçınmalıdır.
  • Haftada 1 gün küçük ağırlıklarla kas çalışması yapılmalıdır.
  • Yağ yakmak için egzersiz yapılmamalı.
  • Bilinçsizce yapılacak ve kilo vermeye yarayacağı düşünülen diyetlerden uzak durulmalıdır.
  • Egzersiz sırasında ve sonrasında sıvı alımına dikkat edilmelidir.

Sağlıklı 1 bebek, sağlıklı 1 anne için egzersizin önemi büyüktür. Bu konuda güvenebileceğiniz 1 egzersiz uzmanına danışarak yardım istemenizi tavsiye ederim.

Etiket: ,

Diğer Sağlık Bilgileri

Yorum Yaz