Gebelikte beslenme

Gebelik döneminde asla diyet yapmamalısınız.  Ayrıca bu dönemde fazla yemekte tüketmemeniz gerekir. Aksi takdirde bebeğin doğuşuyla birlikte otomatik olarak yok olmayan kilolarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Gebelik döneminde her şeyden önce dengeli beslenmeye çalışın. Özellikle öğün atlamamaya çalışın. Yediklerinizin bebeğinizi etkilediğini unutmayın.

Doğum uzmanlarına göre, gebelik dönemi boyunca 9 ile 13 kilo alınması gerekiyor. Bunun 9 kilosu bebeğinizin ağırlığının ve vücudunuzdaki değişikliklerin 1 sonucu olarak alınmaktadır. Ortalama 1 bebek 3,5 kilo ağırlığındadır, plasenta ve zarlar 700 gr, amnion sıvısı ise 900 gr tutmaktadır. Ayrıca rahminizin ağırlığı 1 kilogram, göğüslerinizin ağırlığı 900 gram artar ve vücudunuz 1,5 kilogram fazla kan ve sıvı üretir.

Gebelik süresince Kahve, çay, kola ve çikolatada bulunan 1 uyarıcı olan kafein çok az kullanılması gerekir. Normal kahve de kafeinsiz kahve de, yaygın 1 hamilelik sorunu olan mide yanmasını şiddetlendirebilir. Hamilelik sırasında alkolden kesinle uzak durunuz.

Etiket: ,

Diğer Sağlık Bilgileri

Yorum Yaz