Doğum Sonrası Jimnastik

Doğum öncesi olduğu gibi egzersiz ve Jimnastik hareketleri sağlığımız için önem teşkil etmektedir. Doğumdan sadece 6 hafta sonra bebeğinizle birlikte jimnastik hareketlerine başlayabilirsiniz. Doğum öncesindeki gibi hale gelmek için forma girme programına girmeniz gerekmektedir. Bu program sayesinde hem siz doğumdan önceki formunuza kavuşacaksınız, hem de bebeğiniz sizinle girdiği bu yakın ilişkiden ötürü mutlu olacak; algısı ve vücudu daha kolay gelişecek.

Doğumunuzdan sonra jimnastik yapmak istiyorsanız, bunu yapmak için temizliği bitirmeyi, küçüğün mamasını hazırlayıp, onu yedirip, yatırmayı beklemenize gerek yok. Bunu beklerseniz, hiçbir zaman uygun zamanı gelmez. Daha büyük 1 çocuğunuz varsa, o da sizinle ve kardeşiyle birlikte bu hareketleri yapabilir. Fakat , egzersizler sırasında onunla konuşun, hareketleri dilediği gibi yapmasına izin verin ve ona dokunun. Böylece kardeşini kıskanmaz, aksine sizinle birlikte bu işi paylaştığı için kendini mutlu hisseder.

Karnınızı sertleştirmek için sırt üstü yere uzanın ve bacaklarınızı havada üst üste koyunuz. Bebeğinizi karnınız üzerine oturtun, sırtı oyluklarınız üzerine yerleşsin; aynı zamanda 2 elinden tutun. Karnınızı içinize çekin ve aynı anda kasın.

Mideyi sertleştirmek için sırt üstü uzanın, böbreklerinize destek vermesi amacıyla, katlanmış 1 havlunun üzerine yatabilirsiniz. Dizlerinizi kırın ve ayaklarınızı sağlam 1 şekilde yere basın.

Mideyi germek için bebeğiniz sırt üstü uzanmış 1 şekilde önünüze alarak, yüz üstü uzanın. Karnınızın alt kısmına havlu koymayı ihmal etmeyin, aksi takdirde, böbreklerinizi zorlayabilirsiniz. Aynı şekilde bebeğinizi de 1 havlunun üzerine yatırın. Bu pozisyonda, avuçiçleriniz yere değecek şekilde, kollarınızı uzatarak bebeğinize yaklaşmaya çalışın

Sırtı ve kalçaları sertleştirmek için her ikinizde aynı pozisyonda uzanın. Düzenli olarak her bacağınızı en az 8 kez kaldırın. Her hareket arasında gevşeyin. Siz bacak kaslarınızı çalıştırırken, bebeğiniz de eğlenecek.

Kol ve göğüsü gerin oturur pozisyonda, kollarınızı arkada birleştirin ve kaldırabildiğiniz kadar yukarı kaldırın. Bu gerginlikte 15 ile 60 saniye arasında tutun, gevşeyin ve sonra tekrar başlayın.

Etiket:

Diğer Sağlık Bilgileri

Yorum Yaz