Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Sizinde bildiğiniz gibi sağlıklı bir yaşam istiyorsak yediklerimize içtiklerimize dikkat etmemiz gerekir. Bu yazımızda sizlere bağışıklık sistemini güçlendiren besinler hakkında bilgi vereceğiz. Aşağıda bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin neler olduğunu öğrenebilirsiniz.

Vitamin A : Balık karaciğer yağı, karaciğer vücuda A vitamini sağlamaktadır.

Beta karoten (proVitamin A) : Havuç, ıspanak, kavun, kayısı vücuda A vitamini sağlamaktadır.

Vitamin B2 (Riboflavin) : Tüm hububat, yağsız et, süt, yumurta, karaciğer, kuru maya vücuda B2 vitamini sağlamaktadır.

Vitamin B6 (Pyridoxine) : Tüm hububat, yağsız et, süt, yumurta, karaciğer, kuru maya ve muz vücuda B6 vitamini sağlamaktadır.

Folik Asit : Yeşil yapraklı sebzeler, etler vücuda folik asit sağlamaktadır.

Pantotenik asit : Bira mayası, baklagiller, alabalık, tüm hububat vücuda Pantotenik asit sağlamaktadır.

Vitamin C : turunçgiller, çilek, karnabahar vücuda C vitamini sağlamaktadır.

Vitamin E : Yeşil yapraklı sebzeler, yumurta sarısı, karaciğer, buğday vücuda E vitamini sağlamaktadır.

Selenyum : sarımsak, baklagiller, balık, kuşkonmaz vücuda Selenyum sağlamaktadır.

Demir : Karaciğer, bezelye, yumurta sarısı, kuşkonmaz vücuda demir sağlamaktadır.

Çinko : Karaciğer, soya fasulyesi, ayçiçeği tohumları vücuda Çinko sağlamaktadır.

Magnezyum : Yeşil yapraklı sebzeler, fındık, deniz ürünleri vücuda Magnezyum sağlamaktadır.

Manganez : Muz, kepek, ananas, fındık vücuda Manganez sağlamaktadır.

Protein : Yağsız et, kümes hayvanları, balık, yumurta, baklagiller, karnabahar, ayçiçeği tohumları vücuda Protein sağlamaktadır.

Antioksidanlar : turunçgiller, baklagiller, tüm hububat gibi besinler de bulunmaktadır.

Botanik Faktörler (Phytonutrients) : Tüm bitkisel besinler de bulunmaktadır.

Etiket:

Diğer Sağlık Bilgileri

Yorum Yaz